ACTA 04-10-24

 ACTA DE LA ASAMBLEA GENERAL DE LA AFA DEL CEIP GRAS I SOLER

Sesión núm.: 1/24-25

Carácter: ordinaria

FECHA 04 de octubre de 2024

HORARIO: de 16:45 a 19:00 h

LUGAR: AULA AUDIOVISUALS DEL CEIP

Assistència Junta: 

Laura García, presidenta 

Vanessa Tarrés, vicepresidenta 

Sandra Jurado, secretària 

Minerva Cárdenas, tesorera 

Pepa Guerra, vocal 

Cristina Mínguez, vocal 

Cristina Huguet, vocal 


Altres assistents:

Raquel Araco 

M°Ángeles 

Olimpia Cara 

Katherin Ruiz 

Arantxa Barnes 

Silvia Corrales 

Yaina Villafañes

Robert Requena 

Núria Samper 

I moltes més families



S’han excusat d’assistir-hi: 
Laura Ribas, vocal 
Milagros Doménech, vocal 
Nicole,vocal 


Ordre del dia 

 1. Servei de menjador: 

    La responsable del servei de menjador explica el funcionament d'aquest. El menú s'elabora tenint en compte les directrius que des del departament de Salut i d’Educació de la Generalitat, exigeixen a les empreses de menjador. El producte utilitzat és de proximitat fresc i ecològic. 

    Els torns lúdics són dues vegades per setmana i els nens poden triar quina activitat volen realitzar. Això es combina igualment amb temps de joc lliure. També posen en pràctica el treball de les emocions per a resoldre els conflictes i incidències que puguin sorgir en l'espai de migdia. 

    Sobre el tema del pagament del menjador, han informat que, si un dia l’infant no pot anar a l’escola, es cobrarà una part del menjador d’aquell dia, però a partir del tercer dia que no hi vagi i presentí el justificant mèdic, no es cobrarà res, però sempre avisat abans de les 10 del matí.

    A més, un cop al mes es farà el dia del Tast, on els infants gaudiran de la gastronomia especial d’un aliment típic de la nostra regió i que els infants hauran estat treballant i investigant durant uns dies al menjador de l’escola. I per les famílies que vulguin, amb previ avis, podran anar a tastar el menjar dels nostres infants, pagant el mateix preu per dia i en les dates establertes per Com a Casa.

    Les famílies d’infantil demanen tenir un monitor més perquè l’empresa pugui tenir més comunicació amb les famílies sobre si els seus infants mengen bé i la quantitat que mengen. Proposen que el monitor es quedi 15 minuts més perquè pugui enviar Dinanties amb aquesta informació.  

     Finalment, Com a Casa proposa utilitzar de nou la Llibreta Viatgera que donarien a les famílies cada divendres amb la informació de com a menjat l’infant durant la setmana. Les famílies la tornarà cada dilluns.

    També demanen el monitor, perquè pugui acompanyar als infants al bany quan fan les seves necessitats i els netegi bé. Com a Casa els respon que compleixen amb la ràtio de monitores per alumnes i que no seria possible contactar a una persona més.

    Es fa la pregunta de si es podria realitzar el SERVEI d’acollida a partir de les 7:30 h en comptes de començar a les 8 h. S’acorda enviar un Dinantia per fer l’enquesta, però s’avisa que es necessiten un mínim de 5 infants apuntats perquè es pugui dur a terme.

(Es realitza l’enquesta i finalment no s’arriba al mínim d’infants establert)  

 

2. Presentació Estat de Comptes del AFA:

La tresorera de l’AFA presenta l’estat de comptes: hi ha 7568.80 €. El número de socis fins al moment es de 115.

3. Extraescolars:

 Presentació de les extraescolars que han sortit aquest any:

Arts plàstiques en anglès (dilluns al migdia)
Futbol (dilluns i dimecres de 16:30h a 17:30h)
Preesport (dilluns i dimecres de 16:30h a 17:30h)
Català (dimarts al migdia) encara no pot sortir, falta un infant per el mínim.
Voleï (dimarts i dijous de 16:30h a 17:30h)
Robòtica (divendres al migdia)

4. AFA 

         S’ha explicat que, tant per fer ús del servei d’acollida com de les extraescolars, s’ha de ser soci de l’AFA i també totes les maneres que hi ha, per Fer el pagament de la quota de l’AFA (transferència bancària, Dinantia i Efectiu inclòs de manera fraccionada).

Animen a participar en les comissions: 

- Comissió de festes 

- Comissió de patis 

- Comissió de menjador 

- Comissió d’igualtat i de medi ambient 

- Comissió de comunicació 

- Comissió de biblioteques i tallers

(S’envia un Dinantia perquè s’apuntin) 

  1. S’apunten al moment a formar part d’aquestes comissions Arantxa (2n) Subvencions, Raquel (I4) biblioteques, Mónica (I3) menjador, Katherin (3°B) comunicació i Yaina (I3) portarà el blog de l’escola. 

  2. Es demanen voluntaris per realitzar el Túnel de la Castanyera, perquè aquest any les famílies que ho van muntar l’any passat, aquest any no estan disponibles. De moment però, no es veu possible. 

  3. Es va oferir Jahaira (3r A) per realitzar el muntatge del túnel, i va presentar un gran projecte, però malauradament no teníem gaire temps per preparar-ho tot i no es va poder dur a terme. La tindrem en compte per l’any vinent. 

  4. Es parla de fer més publicitat i màrqueting sobre totes les coses que fa l’AFA a l’escola, perquè totes les famílies ho sàpiguen i vulguin participar i així vegin tot el que es fa i on es destina els diners que les famílies paguen a la quota de l’AFA. M°Ángeles (I4) s’encarregarà de donar-nos més visibilitat.

  5. També es tracta el tema de canviar de banc per disminuir totes les Comissions que ens cobren Actualment tenim el banc Sabadell i ens cobren moltes Comissions. Katherin (3r A) s’encarregarà d’aquest tema.

  6. Es parla sobre els regals que fem des de l’AFA al personal de l’escola per Nadal i a tothom li sembla bé el que fem cada any.

  7. Es demana si alguna família pot assistir a una reunió informativa que es farà el dia 09/10/24 a l’espai Baronda per tractar el tema “ombres al pati”. Algunes famílies diuen que assistiran. 

  8. Es tracta el tema de canvi de Junta: 

La tresorera Minerva Cárdenas deixa el seu càrrec i es posa al seu lloc Robert Requena. També deixa el seu càrrec de la Junta Vanessa Tarrés actual vicepresidenta. També deixen el seu càrrec de vocal Pepa Gerra i Cristina Minguez. Entrarà a formar part de la Junta de l’AFA Arantxa Barnes i com a vocals Silvia Corrales , Olimpia Cara i Katherin Ruiz. 

La presidenta aixeca la sessió, de la qual, com a secretària, estenc aquesta Acta. 

La Secretària Sandra Jurado 

La Presidenta Laura García

Comentarios